16 d’abril del 2016

LA CRÒNICA DE LA TALLAFERRO. Ferran Mayans

El diumenge 10 d’abril es va celebrar a Besalú la primera edició de la cursa d’orientació trofeu Comte Tallaferro. Hi va haver uns 230 participants, dels quals 25 eren els orientadors més petits, que van participar al Correxic. La resta es van distribuir en les cinc categories restants, amb circuits de diferent nivell i un total de 40 fites repartides pel poble. El mapa, a més, era nou, i havia estat cartografiat expressament per a l’ocasió.


La de Besalú era la meva primera cursa des que formo part de l’AE Gastant Keks, però com que sóc l’últim d’arribar, encara tenia permís per oblidar-me de l’organització i vaig poder centrar-me a participar a la cursa. En la propera, prometo col·laborar i participar en el muntatge de la competició!

Com en la resta de proves de la Lliga Nord d’enguany, vaig participar en la categoria C2. Els traçats eren tipus esprint, tot i que una mica més llargs. Així, doncs, de seguida que vaig veure el mapa vaig tenir clar que caldria córrer, i força, per fer una bona cursa: calia pensar ràpid i no hi havia marge d’error perquè qualsevol petita equivocació podia suposar perdre unes quantes posicions.

I, tot i que era ben conscient d’això, a la fita número 2 ja m’havia equivocat. Res greu, qüestió de rectificar i continuar. Les primeres balises estaven força separades entre elles, de manera que hi havia temps per pensar i córrer algun tram relativament llarg. Però a la meitat del recorregut, a mesura que ens apropàvem al centre de la vila, les distàncies s’escurçaven, les fites eren properes les unes amb les altres i els canvis de direcció pels carrerons eren constants. I, fins i tot, alguna fita t’obligava a perdre algun segon per contemplar la vista del pont romànic de Besalú.

I sense temps per pensar gaire, al cap de 34 minuts ja era altre cop al pavelló. La cursa se m’havia fet molt curta, però estava content de com ho havia fet. També m’havia agradat provar un tipus de recorregut diferent dels que havia trobat fins ara a les altres curses de la Lliga Nord, amb menys desnivell i més velocitat. Mentre recuperem força gràcies a l’avituallament, comentem la jugada amb els altres orientadors, alguns de coneguts i altres amb qui parlem per primera vegada per compartir les experiències.

Tot i que estàvem impacients per saber els resultats finals, un problema amb el sistema de descàrrega de l’Sportident va fer que haguéssim d’esperar fins l’endemà. Finalment, vaig ser cinquè, a només mig minut del podi. Un bon resultat, però també conscient que sense un parell d’errors absurds del principi hauria tingut el podi a l’abast. Ho continuarem intentant: un altre dia serà!


Ferran Mayans

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada